Search

The Coromandel – ten, kur saulė kyla iš ir leidžiasi į vandenyną

Man pasisekė, kad turiu gerų draugų kitame pasaulio krašte. Be jų mano kelias būtų aplenkęs Australiją ir Naująją Zelandiją, vien dėl to, kad ten penkis, o gal net dešimt kartų brangiau keliauti nei Azijoje. Bet...

Naujoji Zelandija priėmė mane į savo natūralaus grožio glėbį, niurkė ir lepimo.

O vienas įsimintiniausių regionų buvo The Coromandel.

Maždaug dvi valandos kelio nuo Auklando, slypi pusiasalis, pilnas atrakcijų. Naujojoje Zelandijoje beveik neįmanoma keliauti be mašinos... tad mes išsiruošėm, pilni entuziazmo, road trip‘ui su palapinėmis.

Stovyklaviečių galima rasti beveik visur, nes kur panorėjus palapinės statyti nerekomenduojama dėl taip šalies saugomos aplinkos.

Mūsų palapinė buvo statoma ir išmontuota tris kartus, per tą laiką apvažiavome beveik visą pusiasalį. O pamatyti tikrai buvo ką!

Viena iš daugelio apžvalgos aikštelių kelyje

Pirma diena: Namai – Pasiruošimas – Whangamata

Kartais anksti išsiruošti iš namų tiesiog neišeina. Drabužiai, maistas, palapinė, atsisveikinimas su namų šunimi užėmė beveik pusę dienos. Po viso rytinio sujudimo laukė kelias mašinoje, beveik dvi valandos iki pirmos mūsų stotelės Whangamata.

Whangamata - pagovome vaivorykštę

Whangamata – miestelis su nuostabiais paplūdimiais ir uostu. Po minimalios vietinio alaus ir sidro degustacijos Whangamata jachtklubo bare, mes palydėjome saulę prie jūros. Ir nors saulė į ją nesileidžia (rytinis krantas), dangus išraižomas raudonų atspalvių – vertas dėmesio.

Antra diena: Whenuakite – Hot Water Beach – Cathedral Cove

Po ramios pirmos dienos, laukė kelionė tolyn į Coromandel‘į. Antra stotelė ir pasiruošimas nakčiai su palapine Whenuakite miestelyje. Stovyklavome vieni, pakeldami visiems nuotaiką, nes oras ir temperatūra spalio mėnesį Šiaurinėje saloje kiviams atrodė netinkama miegoti palapinėje. Bet mums, užkietėjusiems gamtos mylėtojams, tai nebuvo problema. Jei šalta, tiesiog apsirengi daugiau drabužių...

Whenuakite yra puiki stotelė vietinėms įžymybėms aplankyti – Hot Water Beach (Karštą paplūdimį) ir Cathedral Cove (Katedros įlanka).

Cathedral Cove – tai žymiausia vieta, dėl kurios atvyksta turistai. Bet iki įlankos reikia eiti pėsčiomis apie 40min, pakeliui sustojant kituose įlankose, kurios tikrai vertos dėmesio. Ėjimo laikas iki pagrindinės atrakcijos gal ir prasiilgina, bet mes niekur neskubėjom, leidom sau palaipioti ant didelių akmenų palei krantą, pamėtyti akmenukus į vandenį ir paieškoti gražių kriauklių.

Nusileidus laiptais į Cathedral Cove, žmonių kiekiai suintensyvėja. Aplinkui daug fotografų ir besifotografuojančių. Bet tai visai nesumažina aplinkinio grožio. Piknikas būtų buvusi gera mintis, bet mes neišvengėme lietaus...

Cathedral Cove įlanka

Po pasivaikščiojimų palei įlankas, kopinėjimus po akmenis-milžinus ir lipimo laiptukais, mums atėjo laikas pasilepinti natūralioje karštoje vonioje.

Patarimas 1: Būtinai pasigooglinkite atoslūgio valandas, nes maudynės karštame paplūdimio baseine įmanomos tik tada, kai jūra atsitraukia.

Patarimas 2: Norint išsikasti sau karštą baseiną, reikalingas kastuvas. Jei tokio neturite, galite išsinuomoti už kelis dolerius palei pagrindinę stovėjimo aikštelę.

Apsikvailinę ryte, kai kasėm duobes, o vietiniai praeiviai juokėsi, grįžom vakare, žinodami tikslias atoslūgio valandas. Šį kartą, nebuvome vieni, tarptautiniai ir vietiniai turistai, mėgaujasi šiuo nemokamu natūraliu spa, kur vandens temperatūra, kai kuriuose vietuose, gali siekti net 64°C !

Susiradę savo tobulą spot’ą, gulėjom iki sutemų. Vos tik saulei nusileidus šokom iš karšto vandens į šaltą vakaro vėją. Keletos dešimtys duobių paplūdimy vos už kelių valandų bus užlietos – toks kiekvienos dienos ciklas.

Ši vieta tikrai ypatinga, palikūsi labai didelį įspūdį.

Trečia diena: Route 309 – Į viršų ir atgal – Port Jackson

Greit susipokavus palapinę, pajudėjom toliau.

Iš Whenuakite galima keliauti krantu arba pasinaudoti Route 309 ir keliauti į vakarus. Abu keliai veda prie Coromandel miestelio, kur pasibaigia išasfaltuotas kelias ir prasideda žvyrkelis.

Route 309 – tai 22km žvyrkelis, tarp rytinio ir vakarinio krantų Coromandel‘y. Jis žinomas dėl įvairių atrakcijų, kurios seka kas keletą kilometrų.

- Kauri medžiai

- Stuart ir jo paršeliai

- Waiau krioklys

- The Waterworks parkas ir kavinukė.

Ši atkarpa užpildė mūsų dieną.

Išvaikščiojome gamtos takelius, bet ilgiausiai užtrukome pas Stuart‘ą. Jo bohemiška ferma užkrauta senomis mašinomis ir metalo laužu, bet visur aplink vaikštinėja kiaulės ir jų paršeliai. Stuart‘as mums pasakojo, bemaitindamas mini paršiuką, kad šios kiaulės pusiau laukinės ir nėra jo nuosavybė. Prieš kelis dešimtmečius, tos kiaulės / šernai pačios apsigyveno jo kieme.

Coromandel‘yje pasipildę atsargas, keliavome toliau į viršų. Žvyrkeliu kalnais aukštyn žemyn. Kelias ilgas.

Stovyklavietę Port Jackson pasiekėme keletą valandų prieš saulėlydį. Būdami vakariniame pusiasalio krante, pirmą (ir vienintelį) kartą Naujojoje Zelandijoje palydėjome saulę į jūrą.

Ketvirta diena: Fletcher Bay – Viewpoint hike – Namai

Kitoje pasaulio pusėje, saulė teka ir leidžiasi gan anksti. Bet Coromandel‘is turi dar vieną siurprizą – nuo Port Jackson pavažiavus apie pusvalandį atsiduri Fletcher Bay, kur gali pasitikti saulę kylant iš jūros.

Per trumpiau nei 12 valandų, mes palydėjome ir pasitikome saulę prie jūros.

Bet saulėtekis buvo tik pradžia. Nuo Fletcher Bay prasideda takas, vedantis iki Stony Bay, trunkantis apie 8 valandas! Galiu pasakyti, kad psichologiškai sunku leistis stačiais takais, žinant, kad tais pačiais stačiais takais teks kilti atgal. Viso kelio neišėjom, nusprendėme, kad apžvalgos taškas buvo tobula vieta apsisukti.

Laukė ilgas kelias namo.

Pasigarsinę savo classic rock hitus, dainavom ir vingiavom Coromandel‘io kelias atgal link Tauranga miesto.

The Coromandel – nuostabi vieta, kur visko pamatyti neužtenka 3 dienų. Bet kaip ir visada, visur nesuspėsi, tad lieka tik džiaugtis, kad buvai ir pamatei.

O kur jūs keliaujate su palapinėmis?

Ar keliaujant mėgstate skubėti ir pamatyti kuo daugiau, ar keliauti lėtai, bet pasidžiaugti momentu?

Sekite mane Instagram @aistemapstheworld

© 2019. Visos teisės saugomos.